Тупицький випустив фейковий журнал Constitutional Editorial

Тупицький Маштепа Constitutional Editorial
Тупицький Маштепа Constitutional Editorial

Цей журнал виглядає як новий айфон за 300 гривень на радіоринку: тобто або крадений, або несправжній. Але пан Тупицький це не Кива якийсь, а цілий бувший голова Конституційного суду України. Ну навіщо поважній людині випускати журнал, який виглядає настільки фейково? Може все ж не фейк, подумав я, і пішов розбиратися.

Маємо журнал, який десь с квітня висить на ресурсі, що створений для публікації журналів, ось він:

  • Пан Олександр Тупицький є не лише обличчям журналу, а є його головним редактором.
  • У редакційну раду входять, крім Тупицького, також:
    • Заступник голови Верховного суду Великої Британії – Lord Hodg,
    • Олександр Маштепа, і
    • Martin Adrian King.
  • До видавництва журналу має якесь відношення організація British Ukraine.

Що не так із журналом

На звороті журналу вказано, що його видав The Times Publisher. А ще вказана адреса thetimes.co.uk – сайт максимально респектабельного британського The Times. Отже, виглядає так, що цей журнал випустило якщо не сам The Times, то, як мінімум, якесь його підпорядковане видавництво.

Я написав у The Times, але отримав ось таку відповідь:

This publication is not produced by our company and has no association with our company. We are at 1 London Bridge St (not 3). And we publish as Times Newspapers Ltd. The Times Publisher and the publication you have highlighted are not published by our organisation, Times Newspapers Ltd which publishes the national newspaper The Times”.

Написав я також і на мейл видавця, вказаний у журналі. Мені надійшла відповідь від пана Edwin Hamilton. Пан Гамілтон запевнив мене у тому, що:

“Yes, I can confirm The Times Publisher has published the publication you are inquiring about. The publication has an issued ISSN 2752-6089. ISSN 2752-6089 is a confirmed record in the ISSN Portal: https://portal.issn.org/resource/ISSN/2752-6089# The publication is available in hard copy at the British Library”.

Хтось із них явно непритомний. Цікаво, хто: британський The Times, чи The Times Publisher – видавець, який не гуглиться взагалі ніяк. Хм. Але ладно, я пішов далі і написав у Верховний суд Великої Британії, запитав, чи Заступник голови Верховного суду Великої Британії Lord Hodg отримав примірник журналу і чи задоволений співпрацею із паном Тупицьким. Ось таку отримав відповідь:

“I have looked into this for you and I can confirm that Lord Hodge is not an editor of this magazine and has no connection with it whatsoever. We have requested that his name be removed from the editor list, as a matter of urgency”.

Так, Таймз відхрестилися, Верховний суд Британії відхрестився. Пішов гуглити авторів інших статей (так, там не всі статті написав Тупицький). Друга стаття після вступного реферату пана Тупицького йде стаття дами із організації під назвою Athens Concil. Організація гуглиться. От що про неї відомо.

Athens Council

Судячи з сайту, це якась громадська ініціатива. Секретарем організації, судячи з сайту, є пан Michail Kolpidis (ми до нього ще повернемося). А у членах організації значиться Олександр Маштепа – той самий член редакційної ради нашого нового конституційного наукового видання. На сайті не те, щоб прям список членів є, але якщо покопатися, можна дізнатися, що ще одним членом є Martin Adrian King – він теж вказаний у редакторському складі журналу і до нього ми повернемося у самому кінці історії.

Я не буду переказувати, чим займається ця організація, бо то якийсь треш на межі масонської змови і пласкої землі, як на мене. Але я на своїй думці не наполягаю, може і норм тіпи. Словом, це зараз не має значення. А значення має те, хто такі Маштепа і Колпідіс.

Хто такий Маштепа

Прямо на сайті Athens Council є коротке біо пана Маштепи, із якого я дізнався, що він народився 14 червня 1978 року, закінчив КНЕУ, а тепер є бізнесменом у галузі природних ресурсів, громадським активістом і публічною особою. Ну публічно, так публічною, пішов гуглити.

Крім програмних позитивних статей про пана Маштепу гуглиться також історія про якесь рейдерство. Я не розбирався, чи правда. Ось, почитайте на сайті Юридичної практики. Головне у історіях про рейдерство те, що у рейдерській атаці на стороні рейдера були дві компанії: Cengart Financial INC і Gofer Mining PLC. Ось що журналісти встановили:

  • Олександр Маштепа начебто володіє компанією Gofer Mining PLC,
  • Його партнером по бізнесу начебто є пан Сергій Гаврилов – чувак, який у 90-х переїхав із Росії до Греції і змінив прізвище на Колпідіс. Хз, чи це правда, ось тут журналісти кажуть. Цей чувак, кажуть журналісти, є власником Cengart Financial INC.

Хто такий Колпідіс

Судячи із Лінкедіну, пан Колпідіс є:

  • Президентом British Commonwealth. Ця контора не гуглиться. Є ось такий домен – http://president.britishcommonwealth.uk – ала на ньому нічого немає на момент публікації.
  • Головою правління Gofer Wealth plc
  • Партнером у Smith Barclay LLP,
  • Фінансовим директором у Gofer Mining,
  • Там ще купа посад і фірм. Зокрема, він ще на волонтерських началах є секретарем згаданої вище Athens Council.

Маштепа, Колпідіс і Barclays PLC

Ще у історіях про рейдерство є цікавий нюанс. У засновниках Gofer Mining значиться Barclays PLC (ось тут можете перевірити). Так от, один відомий в Україні англійський юрист каже, що це неправда, і насправді банк Barclays не має відношення до цієї компанії, а інфа у реєстрі фіктивна. Цього юриста звати Бейт Томс, він керуючий партнер B. C. Toms. Ось тут є посилання на пряму мову Бейта Томса.

ОК, але який зв’язок Колпідіса, Маштепи і журналу?

Якщо Олександр Маштепа прямо вказаний у журналі як член редакційної ради, то пан Колпідіс в журналі ніде не вказаний, але є дещо інше. Домени.

  • Домен thetimespublisher.com створено 2021-03-01. Реєстратор NameSilo, LLC. Цей домен редиректиться на thetimes.co.uk (це домен реально справжнього журналу зе Таймз).)
  • Домен britishukraine.uk створено 2021-04-22. Реєстратор Namecheap. 
  • Є ще один домен – athenscouncil.com – він зареєстрований набагато раніше, ніж ці два, 2019-07-31. Реєстратор NameSilo, LLC. Реєстрант – Michail Kolpidis (ось дані реєстранта у whois: PO BOX 24, Kapandriti, Attica, 19014, Greece, +30.6933006299, michail@smithbarclay.com).
  • Усі три домени хостяться на одних і тих самих серверах — ns1.p13.dynect.net, ns2.p13.dynect.net, ns3.p13.dynect.net, ns4.p13.dynect.net.

Це може бути співпадіння, а може і не бути. Три різні домени, один із яких належить Колпідісу, хостяться на одних і тих самих нейм серверах. Ну і да, ви помітили, що домен The Times Publisher зареєстровано за місяць до випуску журналу?

До чого тут взагалі Тупицький

Сорян, що ви все це читаєте і не розумієте, нахуїщо. Я вбив на це коротке розслідування майже два дні і сьогодні вже подумав, що просто максимально тупо провів час. Ну бо Тупицький з якимись кентами випустив журнал. Ну випустив і випустив, що з того? Або другий варіант: якісь тіпи підставили Тупицького і навмисно випустили максимально дивний журнал аби підставити поважного науковця. Єдине, що окрім всього там вище перерахованого, пов’язувало Тупицького із Маштепою була неперевірена інформація про те, що вони куми (ось тут).

Але сьогодні прилетіла допомога звідти, звідки я не чекав, але звідки – не скажу.

Кароч, виявилося, що цього тижня голова Конституційний суд України Олександр Тупицький розіслав державним органам України друковані примірники цього журналу. А до листа Тупицького додається текст англійською мовою від третього члена редакційної ради – Martin Adrian King (чувак або не гуглиться, або я криворукий).

Тупицький випустив фейковий журнал Constitutional Editorial
Тупицький випустив фейковий журнал Constitutional Editorial

Конституційний суд відписав, що не володіє ніякою інформацією по сабжу. Я закинув їм уточнюючі питання про розсилку цього листа, але поки не маю відповіді.

І що?

Якщо чесно, я хз, що це було.

Тупицького відсторонили від управління Конституційним судом, він зараз судиться і, логічно, може підтримувати свою правову позицію публічно. Але навіщо створювати журнал разом із чуваками, репутація яких, судячи із пошукової видачі гугла, набагато нижче самого Тупицького? Навіщо створювати уявлення, начебто цей журнал випустило респектабельне видання The Time? Навіщо дописувати у редакційну раду заступника голови Верховного суду Ведликої Британії, який взагалі без руля, що там робить його чесне лордівське ім’я?

Якщо ви розумієте, то го у чат Мертвих юристів обговорювати.

@gadiuk